Real Okęcie

BIAŁYSTOK

Temat: : W pełni realistyczne latanie po świecie
Leciałem ale wcześniej gdzieś przed 19, a odnosnie 747-400 to chyba jedynie Okęcie ale niewiem jak to się ma do real'a. Pomysł z Katowicami był taki bowiem robiłem screenshot'y do prezentacji o jakiej wspominałem czyli Konfiguracja FMC a sceneria która znajduje sie w Katowicach jest bardzo moim zdaniem ładna. Wczoraj pół dnia dreptałem po mieście z żoną po sklepach, zmogło mnie wieczorkiem spanie co uczyniłem. Dzisiaj zwarty i gotowy melduję się wieczorem na EPWA.
Źródło: birdsofwar.com/viewtopic.php?t=21



Temat: Kilka lamerskich pytań - B737 (reverse, autobrake...)
Witam!
Od razu powiem, że wszystkie pytania dotyczą mojego ukochanego B737
Pierwsze pytanie o real: czasami jestem na Okęciu (BTW ul. Wirażowa - bywa tak ktoś z Was? - piękne miejsce na obserwację starujących samolotów ) i chciałbym się dowiedziec jak benek ma ustawione klapy podczas startu? W FS ustawiam na "10" ale hm... mam wrażenie jakby w realu było to "5".
Następnie lamerskie pytanie ;: : przy jakiej max prędkości mozna włączyć odwrotny ciąg silników po wylądowaniu? Co jest głównym "źródłem" hamowania smolotu w chwili dotknięcia ziemi- airbrake, wheelbrake czy odwrotny ciąg silnika?
Przedostatnie lamerskie pytanie;) Przy jakiej prędkości "dotykacie" ziemi lądując i jak ustawiacie klapy?
I ostatnie- może trochę dziwne i smieszne pytanie ale... hmm.. czy samoloty są myte tak jak np. samochody?
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=1232


Temat: Kilka lamerskich pytań - B737 (reverse, autobrake...)

Witam!
Od razu powiem, że wszystkie pytania dotyczą mojego ukochanego B737
Pierwsze pytanie o real: czasami jestem na Okęciu (BTW ul. Wirażowa - bywa tak ktoś z Was? - piękne miejsce na obserwację starujących samolotów ) i chciałbym się dowiedziec jak benek ma ustawione klapy podczas startu? W FS ustawiam na "10" ale hm... mam wrażenie jakby w realu było to "5".
Następnie lamerskie pytanie ;: : przy jakiej max prędkości mozna włączyć odwrotny ciąg silników po wylądowaniu? Co jest głównym "źródłem" hamowania smolotu w chwili dotknięcia ziemi- airbrake, wheelbrake czy odwrotny ciąg silnika?
Przedostatnie lamerskie pytanie;) Przy jakiej prędkości "dotykacie" ziemi lądując i jak ustawiacie klapy?
I ostatnie- może trochę dziwne i smieszne pytanie ale... hmm.. czy samoloty są myte tak jak np. samochody?

1. przy stracie klapy na 5, zazwyczaj
2. rewers i airbrake od razu po przyziemieniu
3. Klapy max, lub prawie max
4. b737, ok 135 - 140 kts, zalezy np od modelu
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=1232


Temat: Temp. punktu rosy
Jev nie lata w realu (chyba) ale zapewne nasłuchał się przez skanerek kontroli Okęcia. Thewho ma sporo do czynienia z real lataniem (na tyle że świetnie wie czym jest punkt rosy). Obaj się dziwią komunikatom o punkcie rosy jako "warunkom do startu". Ja też skoro frazeologia z 4x4 nic o tym nie wspomina. To prawdopodobnie dotyczy lotnisk klubowych (może też wojskowych), które nie maja stacji meteo i nie zapewniają pełnego METARu. W takim przypadku także "kierunek lotu po starcie" ma jakiś sens (bo nie ma procedur odlotowych).

Piotr
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=6121


Temat: Spore zmiany się szykują od maja
Gwoli informacji następują zmiany w real przestrzeni nad Polską i pewno szybko dojdą do Vatsimu. Najważniejsze to:

1. Zmiana TA=6500ft i TL=FL80, a przy ciśnieniu 995 hPa i niższym TL=FL90.
2. Spośród dróg ATS pozostają tylko cztery w okolicach Krakowa, Katowic i Wrocławia, a pozostałe znikają. Większość dolnych dróg RNAV zmienia dolną granicę z FL195 na niższą, aż do FL95. Oznacza to m.in. bezużyteczność większości dotychczasowych planów dla poziomów do FL195, bo występujące tam drogi znikną. Poza tym w prawie całym kraju kończy się możliwość latania korytarzami powietrznymi tylko na tradycyjnych przyrządach (non-RNAV).
3. Dotychczasowe procedury MA dla Okęcia (na KRN) pozostają tylko na wypadek utraty łączności (znaczy się jak lecimy na UNICOMie). Jeśli jest łączność (znaczy się na Vatsimie jest kontrola minimum APP) mamy się trzymać kierunku pasa. Ubocznym efektem tej zmiany będzie konieczność utrzymywania plików z procedurami podejść dla FMC/FMS w dwóch wersjach jeśli oczywiście lubimy, by zawsze mieć wszystko ładnie zaprogramowane.

Zmiany dostępne na e-AIP (plik 50MB).

Piotr
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=4517


Temat: Spore zmiany się szykują od maja
Akurat 1. i 2. zmiana będą wprowadzone od ręki. Po prostu kontro zaczną wpisywać nowe TA/TL w atisy, a plany lotu w bazie ze starymi drogami znikną przy nowym real-AIRAC. Zmiana 3. zależy od decyzji Krzysztofa ale pewno i ona się pojawi. Zupełnie inna sprawa to egzekucja zmian. TA/TL będzie egzekwowane natomiast wymagania RNAV i nowe MA na Okęciu już nie muszą i to zależy także od nas.

A jeśli chodzi o cykle AIRAC na Vatsimie, to raczej chyba nie ma możliwości by były inne niż w realu - czyli miesięczne. Próbę umawiania się co do "stałości" zasad podjęło FPI. Tam obowiązywała taka ideologia, że zmiany AIRAC są fakultatywne czyli pilot może je stosować ale nie musi, a kontro powinien obsłużyć także pilota ze standardowym FSowym GPSem. Pomysł oczywiście śmieszny dla sieci jako tako obciążonej. Z kolei umówienie się, że zmieniamy swoje AIRAC np. tylko co kwartał w skali Vatsimu nie utrzyma się, bo zmiany oczekiwane i te niechciane przychodzą asynchronicznie. Zaraz jakiś kraj by się wyłamał (bo akurat pojawiło się coś co ich rajcuje) i cała umowa na nic. No tak jest często, że jak sobie wybierzemy miły cel (as real as it gets), to pojawiają się mniej miłe koszty uboczne (zużycie papieru na nowe mapy też as real).

Piotr
PS. Definicja wymaganego wyposażenia RNAV jest w AIP.
Źródło: forum.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=4517


Temat: Przejazd Real - Marsa.
W przyszłym tygodniu będę musiał się przebijać z okolic Reala przy alei
Krakowskiej (na wysokości Okęcia) na ulicę Marsa. Logika oglądania map
podpowiedziała mi taką trasę: al. Krakowska - Hynka - Sasanki - Marynarska
- (al. Wilanowska / Rzymowskiego) - Sikorskiego - Witosa - most
Siekierkowski - trasa Siekierkowska - Marsa. Niestety trzeba się posłużyć
logiką występowania korków, a tamtych rejonów nie zaznawałem :-) Więc moje
pytanie - jak wygląda przejazd tą trasą w godzinach między 7.30 a 9 rano i
po godzinie 17? Który wariant jazdy wybrać - al. Wilanowską czy
Rzymowskiego?

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=81227


Temat: [GWW] Sklep kolo Okecia.
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> writes:
[color=blue][color=green][color=darkred]
>>>W miarę blisko masz Galerię Mokotów.[/color]
>> A jak tam trafic korzystajac z komunikacji miejskiej,[/color][/color]

Byle czym do przystanku Sasanki 02, przejsc na przystanek Sasanki 03 i
186 189 401 436 do przystanku Rzymowskiego.
[color=blue][color=green]
>> bo zakladam ze Taxi o okolicach Portu Lotniczego (-ych) nie należy
>> do najtańszych i najuczciwszych.[/color][/color]

Sa koncesjonowane taskowki przed samym wyjsciem po 2 zl/km. Z
uczciwoscia problemu nie ma, tylko sie nie daj nabrac na jakichs
naganiaczy ciagnacych do podejrzanych taksowek gdzies na bok.
[color=blue]
> równie blisko jest Real w centrum handlowym Okęcie[/color]

Ale podroz z dwoma przesiadkami.

MJ

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=2696


Temat: Grupa nadarzyńsko - grodziska
Aha, asfalt rzeczywiście jest. Ale jak zauważyłem chyba niezbyt dobrej jakości. Odcinek robiony trochę wcześniej, przy supermarkecie Albert, już ma dziury. A to dopiero chyba rok!?
No dobra jest szerzej i lepiej. Ja już tak zawsze trochę na drogowców zrzędzę.
Czyli posuwasz Królewską? A nie ma korków? W Raszynie owszem są, ale jak zauważyłem zależy kiedy. Rano jak jedziesz do Wa-wy na 8, to jeszcze są do zniesienia. Po południu Krakowska trochę stoi, ale jak jeździsz lewym pasem na odcinku Real - Na skraju (początek Raszyna), to nie jest tragicznie. Często, przy dużym korku i ten odcinek omijam, skręcając przy pętli na okęciu w prawo do Muszkieterów i dalej Działkową do Emaliowej. Czasami jeszcze wcześniej odbijam na Muszkieterów.
Nam lepiej jeździć katowicką, bo do działki najlepiej dostać się od Nadarzyńskiej. Do nas łatwo trafić. Z Nadarzyńskiej w Warszawską i potem Radońską w kierunku nowego cmentarza i już.
Opisz swoje patenty.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=14159


Temat: Warszawa - plener 1 grudnia
Cytat:
Ja też się piszę. Cichy bedziesz w stolycy? :)

Cytat:
Mac miał na myśli Centrum Handlowe :) No ale na Okęciu? Centrum Handlowe... aaaaaa zapomniałem o tym tam MediaMarkt, Real, Meble Agata...
Źródło: canon-board.info/showthread.php?t=16385


Temat: jaki czas przejazdu Katowice - Warszawa?

  Dnia Wed, 30 Sep 2009 10:11:34 +0200, Rafal napisał(a):

> Hej
> Jadę w piątek do warszawy.
> Na miejscu (okolice elektrowni siekierki) muszę być w piętek o 10 rano.
> Wyjazd z Katowic.
> Ile czasu założyć na podróż? czy jak wyjadę o 5 rano to się wyrobie? Nie
> zamierzam jakoś szczególnie przekraczać ograniczeń prędkości. Planuje
> jakiś jeden postój, około 0,5h.
>
> Którędy jechać najlepiej? słyszałem że po drodze mogę stać bo są zwężki
> i się korkuje.
> W samej warszawie myślałem za Okęciem jechać w prawo, czy może jakoś
> inaczej(szybciej, lepiej)? (np Piaseczno, Konstancin-Jeziorna)
>
> Pozdrawiam
> Rafał

Przed wakacjami robiłem tą trasę w poniedziałki rano - wyjeżdżałem z
Chorzowa ok. 4 rano, w Jankach byłem ok. 7 i odcinek Janki-Real przy Okęciu
zajmował kolejne 45 minut do godziny. Zazwyczaj nigdzie po drodze nie
stałem, bo o tej porze to luzik był. Teraz w Częstochowie jest więcej
zwężeń, tam może być ciasno. Wjazd od Piaseczna (czyli Puławska) też stoi
ZTCW.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=15797


Copyright (c) 2009 BIAŁYSTOK | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.