I wish ćwiczenia

BIAŁYSTOK

Temat: jeju ale dajecie...

ok, będzie nowy dział rekreacja. ]
As you wish:)


Girafo, jesteś Wielka ! Dziękuje. A może by tak jeszcze podrozdział "medycyna sportowa" ? I na przykład można by tam pisać o wpływie treningu sportowego na organizm człowieka, o zmianach o charakterze czynnościowym i metabolicznym zachodzących w organizmie, o różnicach organicznych między osobami ćwiczącymi a nieaktywnymi fizycznie. O wpływie odżywiania na wyniki, skuteczność i efektywność ćwiczeń.
Chyba się rozpędziłam... To chyba nie ten dział. Nie wiem czy kogoś tutaj to interesuje ?
Źródło: klubwysokich.fora.pl/a/a,400.html



Temat: Gitara klasyk czy elektryk?
Ile ludzi tyle opinii, gitara klasyczna uczy dokładności gry i dobrego wycisku progów który przydaje się potem przy graniu chwytów barowych na gitarze elektrycznej. Na gitarze klasycznej możesz grać wszędzie, no w sumie na elektryku też ale bez pudła rezonansowego życzę powodzenia w wydobywaniu dźwięku. Imo klasyk -> Jak już idziesz kupować to najlepiej z kimś kto się zna i potrafi stroić gitarę na słuch. źle dobrana gitara która gubi strój na progach albo ma "przegłosy i wibracje" zepsuje Ci całkowicie późniejszą drogę rozwoju gry na gitarze. Czyli gitara niekoniecznie ładna, która dobrze stroi w miarę przyzwoicie ten strój trzyma, ma ładny wydźwięk i prosty stały który się nie "gnie". Oh, jeżeli się już zdecydujesz na klasyka/akustyka -> Imo druga opcja lepsza, mimo wszystko mostek stały to tylko jedno miejsce do ślizgania się strun, no i te gitary są już zaopatrzone w struny metalowe, na których najprawdopodobniej będziesz kiedyś grał skoro pytasz o elektryka. No właśnie bo zapomniałem, kupić przy okazji pasuje, kamerton bo stroiki na mikrofon są ekhm, niedokładne, jakieś dwie kostki można spytać pana w sklepie jaką grubość Ci zasugeruje (osobiście gram na elektryku 0.7, 0.6 a na klasyku zdecydowanie twardszymi. Kiedyś tam pasek do gitary, na początku lepiej grać siedząc jest po prostu łatwiej. Regularne ćwiczenia 1-2h dziennie są lepsze niż 8h raz w tygodniu. No i powodzenia i samozaparcia, ah na początek proponuje jakąś mayszkołę czy coś takiego, żeby ogarnąć ogólne zasady gry, uderzeą etc~.

Wish you luck.
Źródło: pogadajznami.pl/viewtopic.php?t=7533


Temat: Zajęcia nr 36,37 - Okresy warunkowe, wyrażenia unless i wish
W załączniku znajdują się zadania obejmujące dwie jednostki lekcyjne z zakresu tematycznego "Okresy warunkowe + wish".
Całość podzielona jest na trzy pliki - teoria, zadania i plik na odpowiedzi.
Część teoretyczna zawiera odsyłacze do określonych stron w internecie zawierających dodatkowe informacje i ćwiczenia.

Powodzenia.
Źródło: logim.edu.gorzow.pl/viewtopic.php?t=1503


Temat: ANGIELSKI W PRACY I BIZNESIE - AudioBook - Mp3


ANGIELSKI W PRACY I BIZNESIE (AudioBook - Mp3) - POBIERZ

Angielski „Grammar Practice”

Kurs do samodzielnej nauki ze słuchu, którego głównym celem jest nauka i trwałe zapamiętanie konstrukcji gramatycznych, najczęściej stosowanych w codziennych rozmowach i tekstach pisanych, wymaganych na testach i egzaminach: FCE, CAE oraz maturze na poziomie rozszerzonym. Dzięki specjalnie opracowanym ćwiczeniom kurs umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie – w drodze do pracy i szkoły, w podróży, w domu. Efekty widoczne są już po kilkakrotnym przesłuchaniu kursu. To skuteczna nauka, łatwa i dostępna dla każdego.

Nowość! Dzięki zastosowanemu systemowi „Karaoke” podczas słuchania lekcji tekst nagrania może być wyświetlany na przenośnym odtwarzaczu mp3/mp4 lub ekranie komputera.

Poziom: średnio zaawansowany / zaawansowany

W zestawie: Pliki do pobrania spakowane: mp3 (182 MB, czas: 100 min) + pliki lrc (Karaoke - 75KB) + plik PDF z tekstem kursu (42 str.) + Instrukcja korzystania z kursu na mp3 i systemu Karaoke

Materiał kursu
Lesson 1 Conditionals (types: 0, 1, 2)
Lesson 2 Conditionals (type 3 & mixed)
Lesson 3 Unreal time (wish/if only/suppose/supposing/it’s time)
Lesson 4 Would rather/would prefer/prefer
Lesson 5 The Passive
Lesson 6 The Passive & causative “have”
Lesson 7 Reported Speech
Lesson 8 Reported Speech – introductory verbs
Lesson 9 Modal verbs (can/could/may/might)
Lesson 10 Modal verbs (must/have to/need)
Lesson 11 Relative clauses
Lesson 12 Clauses of contrast/reason/result/purpose

W każdej lekcji:
■ Listen - nauka gramatyki w kontekście, słuchanie dialogu lub tekstu prezentującego wybrane zagadnienia gramatyczne
■ Repeat - powtarzanie i utrwalanie poznanych form w zdaniach
■ Speak - samodzielne tworzenie zdań z różnymi formami gramatycznymi według instrukcji lektora
W książeczce PDF – pełny tekst kursu: słowa i zwroty z tłumaczeniami, zdania i pytania do powtarzania, ćwiczenia z przykładowymi odpowiedziami. Dodatkowo w książeczce pełne wyjaśnienia gramatyki po polsku oraz Glossary (słowniczek).

Autor: D. Guzik
Data wydania: 01.10.2008
Długość nagrania: 71 min
Wydawca: DIM - Nauka i Multimedia
ISSN: 5906554508311
Źródło: audiobooki.fora.pl/a/a,254.html


Temat: 'Zgliszcza'
Mhm...Nie wiem, czy wam się spodoba. Ja jestem z tego całkiem zadowolona. Nie uważam, że to jest dobre, ale lepsze od większości moich wypocin. Prosiłabym o krytykę, tego, co piszę.
***
Patrzy na zgliszcza.
Wie, że tu nie wróci. Byłoby to niebezpieczne i nierozsądne.
Księżniczka powinna zachowywać się rozsądnie, rozważnie i mądrze, prawda?
Zatrzęsła się zimna. Trzeba będzie stąd odejść.
Gdzie się udać? Zastanowiła się. Mieszkała w Liberowie, a więc u skraju Obwodu Kaliningradzkiego. Musi wyjechać z Rosji. Definitywnie. Najbliżej to byłoby do Polski. Właściwie czemu nie? Tam chyba o Liberowach nikt nie słyszał…I jest całkiem dobrze. Ma w kieszeni kartę kredytową z bardzo przyjemną sumką. Kładzie się spać, z optymizmem myśląc o nadchodzących dniach.
*
Wstaje świt.
Już dość długo jest na nogach. Przyzwyczaiła się do rannego wstawania, kiedy...
Nerwowo przełknęła ślinę.
Nie, nie, nie. Księżniczka nie powinna tak się denerwować. Nawet, jeśli to tytuł jedynie oficjalny. Ale przynależność do tak zwanych 'wyższych sfer' zobowiązuje.
Postanawia wyruszyć natychmiast. Tylko się uzbroi.
Mały rewolwer do plecaka.
Fortepianowa struna do duszenia w warkoczu. Wygląda trochę jak siwy włos. Mocno kontrastuje z czarnymi włosami dziewczyny.
Sztylet przyklejony do łydki.
Jest gotowa. Wyjmuje z kieszeni spodni discmana. Już dawno postanowiła nauczyć się języka polskiego. Kolejne opanowane narzecze może się przydać. Grzebie chwile w plecaku, po czym chwile wpatruje się w znalezisko. Płyta jakiejś polskiej wokalistki, kupiona aby ćwiczyć tłumaczenie ze słuchu. Piosenkarka na okładce nie wygląda zachęcająco. Wypchany biust, przesadny, jaskrawy makijaż i ostro różowa bluzka. Jak Barbie. Ale może posłuchać. Wkłada słuchawki, wciska play; nagle przyjemną cisze przerywa nieprzyjemny głos piosenkarki, ubarwiony elektronicznymi bitami. Po minucie zniesmaczona wyłącza. Tekst banalniutki i głupiutki (głównie: och yeah i ach baby). W dodatku, jak słyszy, wokalistka w sposób okropny kaleczy język angielski! Zdegustowana szuka zgoła innej płyty; Evanescence.

I'm so tired of being here
suppressed by all of my childish fears
and if you have to leave
I wish that you would just leave
because your presence still lingers here
and it won't leave me alone

these wounds won't seem to heal
this pain is just too real
there's just too much that time cannot erase

when you cried I'd wipe away all of your tears
when you'd scream I'd fight away all of your fears
and I've held your hand through all of these years
but you still have all of me

you used to captivate me
by your resonating light
but now I'm bound by the life you left behind
your face it haunts my once pleasant dreams
your voice it chased away all the sanity in me

these wounds won't seem to heal
this pain is just too real
there's just too much that time cannot erase

when you cried I'd wipe away all of your tears
when you'd scream I...

Od razu zaczyna głębiej oddychać. Muzyka zawsze dobrze na nią działa. Stonowana piosenka mocno kontrastuje z tandetą, której usiłowała słuchać wcześniej.

Zostało jej zaledwie trzydzieści kilometrów! Tylko teraz pojawia się jedno pytanie. Jak uzyskać azyl w Polsce?
*
Po półgodzinie dość szybkiego marszu przechodzi około pięciu kilometrów. Wolno. Niezadowolona, przyspiesza. Wygląda jak prawdziwa księżniczka. Długie, czarne włosy splecione w warkocz, migdałowe, ciemnoniebieskie oczy. Wysokie kości policzkowe i podłużna, szczupła twarz sprawiają, że zdaje się pochodzić z dalekich, egzotycznych krajów. Jest wysoka i smukła. Chodzi wyprostowana, nie garbi się. Wygląda na trochę zbyt wyniosłą. Nie jakoś specjalnie piękna, ale ma w sobie jakiś odległy, tajemniczy urok.

Intensywnie myśli, jak uzyskać azyl w Polsce. Może powie że jest w połowie Rosjanką, a połowie Irakijką? Do Iraku nie wróci, dopiero zakończyła się tam wojna. Zmarła cała jej rodzina. Siostra i matka zastrzelone pod Bagdadem, ojciec się powiesił. W Rosji prześladują ją za obce pochodzenie. Nie ma gdzie się podziać.

Zadowolona, uśmiecha się. W taką historyjkę uwierzą.
Źródło: forumslowa.fora.pl/a/a,120.html


Temat: homework
Cześć! Więc tak- z pisania w sobotę- mamy napisać pracę comparing & contrasting- obojętnie na jaki temat, mozesz porwnać, lub skontrastować co chcesz. W książce Academic Writing Course na stronie 56-57 masz słowka, ktorych mamy użyć przy pisaniu. Tą poprzednią pracę Twoją oddałam jej.

Z fonetyki na lekcji czytaliśmy te dwa teksty co ich sie mielismy nauczyc czytac, do domu dal nam kserowki z dialogiem, mamy się nauczyc czytac, ale to dopiero na 20 kwietnia bo na nastepnym zjeździe nie ma fonetyki .

W sobotę na gramie oddawala te testy co pisalismy z calego polrocza i omawialismy je, potem dala kserowki z planem na nastepne plorocze (tzn. co będzie na każdej lekcji)- no i w tym semestrze beda dwa testy, ktore sie beda do oceny liczyly i jeden taki niby probny egzamin, ale on sie nie bedzie liczyl do zaliczenia,oprocz tego robilismy tenses in unreal situation str. 49-59 w Schefflerze i Tompshon & Martinet rozdziały 12-15. Skupilismy sie na lekcji na zdaniach z as if/ as though, it is time, would rather, wish.
Na następną lekcje mielismy dokonczyc zadania z kserowek, ktore ona nam dala na lekcji i przeczytac o Modal Verbs- Sheffler str 76-85 oraz T&M rozdzial 30. Testu żadnego nie będzie.

No i komunikacja- Trochę mowilismy w parach, podala słwka z modułu 6 oto one:
wound
splint
debris
to antagonise
to outrun
to distract
a threat
to avoid
to bleed- krwawić-to loose blood
stiff- sztywny
folded- bent
string
rope
to slip
to treat
appliance
cardboard
to rush
chimney
safe heaven
to approach- to come closer
to persist
to charge
Poźniej bylo cwiczenie ze sluchu ze strony 64 z ksiązki. Potem w grupach przygotowywalismy podobne rady How to cośtam, i inne grupy mialy zgadnac o czym mowa.
Potem pisalismy kartkoweczke, taka ta krotka, nie taki duzy test. Na drugiej lekcji sprawdzalismy slowka z Vocabulary in Use
Rozdzial 47- musimy znac polskie odpowiedniki słowek podanych w dziale C str.96 (nie musimy znac angielskich definicji, ale tylko jesli chodzi o te slowka) no i oczywiscie pozostale slowka z tego dzialu sie uczymy
Rozdzial 48- nie musimy znac wszystkich ziol tylko nie wiem ktorych nie musimy...). Musimy też znać warzywa i owoce ze strony 99 ćw. 48. i wogole z cwiczen slowka
Rozdział 49- mamy się nauczyc polskich odpowiednikow panstw no i oczywiscie reszty slowek
Rozdział 50- też raczej wszystkie slowka

Potem sprawdzalismy slowka z Eating by numbers i rozmawialismy na temat tego artykulu.

Z tych slowek z EVIU i z artykulu, bedzie kartkowka, wlasnie nie wiem czy zinnych jeszcze jakichs slowek tez.

Na następną komunikację:
- Vocabulary in Use rozdzialy 51-54
- Artykul The New Spacerace (słowka będą na forum )
- Book read tekst na stronie 78-79 z Cutting Edge
- Z tej samej książki Wordspot na stronie 82
No i jeszcze na następnej lekcji każdy będzie mwił o memorable event dla niego, więc można sobie tą mowę już w domku przygotowac. No to chyba wszystko, mam nadzieje, że nic nie pominęłam. Na wykładach niestety nie wiem co bylo bo nie bylam.

Mnie na nastepnym zjeździe nie będzie- z powodow wiesz jakich ), wiec ja mamprosbe do Ciebie zebyś się spytala babki z pisania czy zaliczylam ta prace, ktora na ostatnia lekcje pisalismy. Ok z gory dzieki
Źródło: az04.fora.pl/a/a,27.html


Copyright (c) 2009 BIAŁYSTOK | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.